Hoe verloopt de asbestinventarisatie door onze OVAM erkende deskudige?
Om de opdracht te mogen uitvoeren dient u het opdrachtformulier “opdrachtformulier opmaak asbestinventaris" in te vullen en te ondertekenen.
Vraag uw asbestinventarisatie aan via ons bestelplatform bestel.keurteam.be.
U kunt het opdrachtformulier als bijlage, bij stap 3 (rubriek bijlages), opladen of op de dag van het plaatsbezoek afgeven.
Zodra u aanvraag is ingediend zal de deskundige u contacteren om een afspraak in te plannen.
Probeer zoveel mogelijk nuttige documenten te verzamelen die mag klaarleggen op de dag van de inspectie:
- bouw- en verdiepingsplannen
- bestek of lastenboek
- facturen van aannemers
- foto's van renovatiewerken
- informatie over ingesloten asbest
Op de dag van de inspectie:
- zorg voor een veilige toegang van alle ruimtes en constructies (garage, tuinhuis, loods, …)
- zorg dat alle poorten, deuren, kasten, kunnen worden opengemaakt.
zo niet kan er geen asbestattest worden opgemaakt en moet er een tweede plaatsbezoek doorgaan.
- vermijd dat de asbestdeskundige in contact komt met gevaarlijke dieren (hond, wespennest).
- er worden stalen genomen van het pleisterwerk aan wanden en plafonds en van alle asbestverdachte materialen
- abestverdachte materialen zonder labo-analyse worden in het attest als asbestverdacht materiaal beschouwd.
Na het plaatsbezoek:
- de stalen worden door ons voor analyse aan een erkend labo bezorgd.
Na ontvangst van de labo analyse:
- de deskundige stelt op basis van zijn vaststellingen ter plaatse en de labo resultaten en zijn rapport op.