• Contacteer ons

    +32 50 68 55 55
    info@keurteam.be

  • BELAC

    Erkend
    Keuringsorganisme
         
Hoe verloopt de asbestinventarisatie door onze OVAM erkende deskudige?

Om de opdracht te mogen uitvoeren dient u het opdrachtformulier “opdrachtformulier opmaak asbestinventaris" in te vullen en te ondertekenen.

Vraag uw asbestinventarisatie aan via ons bestelplatform bestel.keurteam.be.
U kunt het opdrachtformulier als bijlage, bij stap 3 (rubriek bijlages), opladen of op de dag van het plaatsbezoek afgeven.

Zodra u aanvraag is ingediend zal de deskundige u contacteren om een afspraak in te plannen.

Probeer zoveel mogelijk nuttige documenten te verzamelen die mag klaarleggen op de dag van de inspectie:

  • bouw- en verdiepingsplannen
  • bestek of lastenboek
  • facturen van aannemers
  • foto's van renovatiewerken
  • informatie over ingesloten asbest

Op de dag van de inspectie:

  • zorg voor een veilige toegang van alle ruimtes en constructies (garage, tuinhuis, loods,  …)
  • zorg dat alle poorten, deuren, kasten, kunnen worden opengemaakt.
    zo niet kan er geen asbestattest worden opgemaakt en moet er een tweede plaatsbezoek doorgaan.
  • vermijd dat de asbestdeskundige in contact komt met gevaarlijke dieren (hond, wespennest).
  • er worden stalen genomen van het pleisterwerk aan wanden en plafonds en van alle asbestverdachte materialen
  • abestverdachte materialen zonder labo-analyse worden in het attest als asbestverdacht materiaal beschouwd.

Na het plaatsbezoek:

  • de stalen worden door ons voor analyse aan een erkend labo bezorgd.

Na ontvangst van de labo analyse:

  • de deskundige stelt op basis van zijn vaststellingen ter plaatse en de labo resultaten en zijn rapport op.